crown-bg

Introitoplastyka

To inaczej terapia przedsionka pochwy, często zniekształconego na skutek porodu fizjologicznego; szczególnie po wydaniu na świat dużych noworodków. Na skutek trudnych porodów naturalnych lub w wyniku nacięcia krocza rany w obrębie przedsionka pochwy trudno się goją, pozostawiając w dodatku bolesne zrosty i bliznowce. Ta dolegliwość obniża jakość życia seksualnego kobiety, a nieraz całkowicie je uniemożliwia. Celem introitoplastyki jest chirurgiczne zwężenie wejścia do pochwy i przywrócenie jej normalnej budowy anatomicznej oraz poprawienie jej funkcjonowania.

Na czym polega terapia przedsionka pochwy?

Terapia polega na wycięciu zmienionych tkanek oraz rekonstrukcji naturalnego wejścia do pochwy. Zabieg przeprowadza się w znieczuleniu miejscowym, a po jego zakończeniu na ranę zakładane są rozpuszczalne nici chirurgiczne. Zabieg introitoplastyki wykonuje się w ramach tzw. “chirurgii jednego dnia”, co oznacza, że pacjentka opuszcza klinikę w kilka godzin po przeprowadzeniu zabiegu. Po operacji obowiązuje wstrzemięźliwość seksualna przez okres sześciu tygodni, a obowiązkowa kontrola jest konieczna po 7-10 dniach. Bezwzględnie należy się stosować do zaleceń lekarskich. W okresie czternastu dni przed planowanym zabiegiem nie wolno przyjmować: aspiryny ani jej pochodnych (np. Acard), Wit.E oraz leków przeciwkaszlowych i przeciwgrypowych. Przed operacją należy ograniczyć palenie papierosów oraz spożywanie alkoholu. Koniecznie trzeba poinformować lekarza o przebytej infekcji, jeżeli taka miała miejsce w okresie dwóch tygodni przed planowanym zabiegiem operacyjnym. Przygotowując się do terapii, należy zadbać o depilację stref intymnych. W Klinice Tazbir możliwe są zabiegi w całkowitej sedacji oraz terapie łączone np. z lipofillingiem.

Zalety zabiegu

• zminimalizowane ryzyko stanów zapalnych waginy
  • podniesienie jakości życia seksualnego (wyeliminowanie bólu w trakcie stosunku)
  • wycięcie zmienionych tkanek i zrostów, które nie zostawia po sobie śladów (lub ślad minimalny)

Pacjentka opisuje lekarzowi specjaliście swój problem. Specjalista zaleci zabieg introitoplastyczny w sytuacji bólu podczas penetracji oraz przy problemach otwartego wejścia do pochwy.

Lekarz specjalista tworzy plan terapii i dostosowuje go do potrzeb oraz stanu zdrowia kobiety.

Przygotowanie do zabiegu i przeprowadzenie go.

Pacjentka po kilku dniach zgłasza się na wizytę kontrolną. Lekarz ocenia wyniki zabiegu i przekazuje zalecenia co do prozdrowotnego postępowania w okresie rekonwalescencji i po jego ukończeniu.

• otwarte wejście do pochwy
  • zmiany sprawiające ból i dyskomfort
  • zrosty
  • tendencje do stanów zapalnych przedsionka pochwy

• ciąża i laktacja
  • cukrzyca
  • nowotwory
  • menstruacja
  • aktywna infekcja intymna
  • zły wynik cytologiczny

Częste pytania?

W sytuacji, kiedy pacjentka odczuwa dyskomfort w okolicach przedsionka waginy.

Operacja nie jest bolesna, gdyż wykonuje się ją w znieczuleniu, ale podczas rekonwalescencji mogą pojawić się niedogodności (ból, wysoka temperatura).

Raczej nie. Jednak czasami po zabiegu mogą wystąpić krwawienia, stany zapalne, niekiedy powstają krwiaki oraz blizny.

Absolutnie nie. Choć, nie jest wykluczone, że lekarz prowadzący ciążę zaleci, znając historię choroby kobiety, cesarskie cięcie.

Należy przygotować wyniki badań: grupa krwi, morfologia, badanie ogólne moczu, koagulogram – APTT, INR, PT, antygen HBS, elektrolity, poziom cukru i in. zlecone przez lekarza specjalistę

W skrócie:
Introitoplastyka – terapia przedsionka pochwy przywracająca kobietom normalne funkcjonowanie stref intymnych po porodzie.

Klinika Tazbir

Strona kierowana wyłącznie do użytkowników posiadających formalne wykształcenie z zakresu medycyny / ochrony zdrowia, oraz dla przedsiębiorców prowadzących działalność w zakresie medycyny i ochrony zdrowia.

Potwierdzasz poniższe?

Nie jesteś odbiorcą treści tej strony

Przechodząc dalej, oświadczasz że:

• Posiadasz formalne wykształcenie z zakresu medycyny / ochrony zdrowia i/lub jesteś przedsiębiorcą prowadzącym działalność w zakresie medycyny / ochrony zdrowia.
  • Jesteś świadoma/y że treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla profesjonalistów w rozumieniu Ustawy o Wyrobach Medycznych, udostępnianie materiałów zawartych na tej stronie na stronach i w social mediach przeznaczonych dla nie-profesjonalistów jest zabronione