Laserowe leczenie trądziku pospolitego

usuwanie blizn Lodz

Trądzik, czyli zmiany skórne przyjmujące postać zaskórników lub grudek to nie tylko problem nastolatków. Może pojawić się także u osób dorosłych. Przyczyną trądziku jest zbyt intensywna praca gruczołów łojowych i nadmierne wydzielanie sebum. Współcześnie istnieje wiele metod walki z trądzikiem pospolitym, najpopularniejsze jest oczywiście leczenie farmakologiczne oraz stosowanie maści. Mało pacjentów wie, że doskonałym sposobem jest również laserowe leczenie trądziku. Sprawdźmy, na czym dokładnie polega.

Trądzik pospolity – dlaczego powstaje?

Trądzik pospolity to bardzo popularna choroba skóry, która może pojawić się zarówno w okresie dojrzewania, jak i u osób dorosłych. Trądzik ma swoje źródło w problemie nadmiernej produkcji łoju, co doprowadza do namnażania się bakterii oraz wytworzenia się stanu zapalnego. Leczenie trądziku u wielu pacjentów nie jest łatwe i może trwać bardzo długo. Istnieją różne stany trądziku, które dzieli się na zaskórniki zamknięte i otwarte, grudki, krosty, guzy oraz ropne wykwity. Trądzik pojawia się najczęściej na twarzy, niekiedy też na plecach i klatce piersiowej.

Laserowe leczenie trądziku – na czym polega?

Nowoczesna laseroterapia pozwala na skuteczne leczenie trądziku, a także redukowanie blizn i przebarwień, jakie pozostawia. Specjaliści z Kliniki Tazbir w Łodzi informują, że do niwelowania różnych zmian skórnych używają, m.in. lasera Nd:YAG. Urządzenie to emituje promień o długości 1064 nm, który bardzo precyzyjnie dociera w głąb skóry. Sam zabieg jest szybki i bardzo prosty. Polega tylko na dokładnym naświetlaniu miejsc ciała dotkniętych trądzikiem. Światło lasera pozwala usunąć stany zapalne, bakterie oraz blizny potrądzikowe. Wiązka światła oddziałuje na gruczoły łojowe, dzięki czemu zaczynają wydzielać mniej sebum. Zabieg nie jest bolesny, pacjenci mogą odczuwać jedynie lekkie ciepło. W zależności od stopnia nasilenia trądziku zaleca się przeprowadzenie jednego lub kilku zabiegów.

Efekty leczenia trądziku laserem:

• eliminowanie zmian trądzikowych,
  • poprawa wyglądu skóry,
  • zwężenie rozszerzonych porów,
  • zniszczenie bakterii powodujących rozwój trądziku.

Zalecenia pozabiegowe:

• po zabiegu należy unikać gorących kąpieli, sauny i solarium,
  • nie wolno opalać skóry,
  • należy stosować kremy nawilżające oraz kremy z filtrem UV,
  • nie należy stosować na skórę poddaną zabiegowi kosmetyków, które mogą mieć działanie podrażniające.

Usuwanie blizn potrądzikowych laserem

Laseroterapia pozwala także na skuteczne usunięcie blizn potrądzikowych oraz przebarwień. Pod wpływem działania lasera, skóra staje się wygładzona, ujędrniona, a jej koloryt ulega wyrównaniu.

Przeciwwskazania:

• świeża opalenizna,
  • zaburzenia krzepnięcia,
  • przerwanie ciągłości skóry,
  • ciąża i karmienie piersią,
  • stosowanie leków obniżających krzepliwość krwi,
  • cukrzyca,
  • epilepsja,
  • choroba nowotworowa.

Zalety laserowego leczenia trądziku:

• szybkie efekty,
  • zabieg jest bezbolesny i bezinwazyjny,
  • skuteczność.

Leczenie trądziku laserem to doskonała alternatywa dla tradycyjnego leczenia farmakologicznego. Laseroterapia nie niesie za sobą skutków ubocznych oraz nie obciąża wątroby i żołądka, jak przyjmowanie leków. Jeśli trądzik jest Twoim problemem, warto zdecydować się na odwiedzenie gabinetu medycyny estetycznej i skorzystanie z nowoczesnej laseroterapii.

Jeśli chcesz raz na zawsze pozbyć się blizn potrądzikowych, umów się na wizytę w Klinice dr Tazbir! Zapraszamy!