crown-bg

Waginoplastyka/waginoperineoplastyka

Waginoplastyka obejmuje zakres zabiegów estetycznych, związanych z pochwą, łechtaczką, wargami sromowymi i kroczem. Terapię przeprowadza się najczęściej u kobiet dojrzałych, mających za sobą kilka porodów oraz pacjentek niezadowolonych z narzuconego przez naturę wyglądu miejsc intymnych. Waginoperineoplastyka rozwiązuje także problemy kobiet zmagających się z otyłością oraz odczuwających dyskomfort podczas współżycia. Zalecana jest zwykle w sytuacji rozciągnięcia mięśni okrężnych pochwy i uszkodzenia mięśni dna macicy, przez które dochodzi do obsunięcia się krocza, powiększenia przedsionka waginy i rozciągnięcia wejścia do pochwy.

Plastyka pochwy i krocza – jak wygląda?

Zabieg waginoplastyki trwa od 90 do 120 minut, najczęściej odbywa się w znieczuleniu całościowym, choć możliwe jest także podpajęczynówkowe. W czasie zabiegu stosowane są szwy rozpuszczalne. Podczas operacji specjalista dokonuje nacięcia na tylnej powłoce wejścia do waginy, a następnie usuwa nadmiar tkanki i zaszywa wejście do pochwy zgodnie z tym, czego oczekuje pacjentka. Zabieg łączy kwestie estetyczne ze zdrowotnymi, ponieważ usuwane są również blizny po porodach, zwłaszcza nacięciu krocza. Plastyka waginy łączy w sobie elementy innych rodzajów chirurgii estetycznej miejsc intymnych perineoplastykę czy hoodoplastykę. Wykonywana jest ona albo przy użyciu skalpela, radiofrekwencji albo lasera (gdy w grę wchodzi także tzw. odmłodzenie krocza). Zabieg laserowego obkurczania pochwy pozwala z kolei na bezinwazyjne zwiększenie jędrności ścianek pochwy. Rekonwalescencja po laserowym zabiegu obkurczania pochwy trwa około 7 dni.

Zalety zabiegu

• estetyczny wygląd okolic krocza
  • uzyskanie komfortu fizycznego i emocjonalnego
  • wyższa samoocena, wzrost pewności siebie w wyniku odmłodzenia krocza
  • trwałość zabiegu
  • poprawienie funkcjonalności narządu płciowego i jakości życia seksualnego

Pacjentka prezentuje problem i określa swoje oczekiwania. Lekarz specjalista objaśnia procedury zabiegu i przedstawia jego hipotetyczne efekty.

Po analizie wyników badań i przeprowadzeniu wywiadu z pacjentką lekarz sporządza dostosowany do jej potrzeb plan leczenia.

Przygotowanie do zabiegu i przeprowadzenie go. Rekonwalescencja pozabiegowa.

Pacjentka w ustalonym przez chirurga terminie przychodzi na wizytę kontrolną. Pozostaje pod kontrolą lekarza specjalisty do czasu, kiedy leczenie zostanie definitywnie zakończone.

• deformacje po ciążach i porodach fizjologicznych
  • deformacje w wyniku urodzenia dziecka o dużej masie urodzeniowej
  • rozciągnięcie mięśni pochwy spowodowane otyłością lub długotrwałym wykonywaniem prac fizycznych
  • różnego rodzaju wady wrodzone w okolicy krocza

• potwierdzona lub w najbliższym czasie planowana ciąża
  • laktacja
  • zaburzenia krzepnięcia krwi
  • zły stan zdrowia i świadczące o tym wyniki badań
  • niewłaściwy wynik cytologiczny
  • choroby nowotworowe, cukrzyca
  • stany zapalne
  • zaburzenia krzepnięcia krwi
  • choroby autoimmunologiczne

Częste pytania?

Zabieg przeprowadzany jest w znieczuleniu podpajęczynówkowym lub ogólnym, więc sam jako taki nie jest bolesny.

Jak większość zabiegów wiąże się z pewnym ryzykiem wystąpienia powikłań. Najczęściej występujące komplikacje to: ból w kroczu, obrzęk krocza, krwawienie, krwiaki, infekcje.

Wręcz przeciwnie, jednak po operacji zalecana jest minimum sześciotygodniowa abstynencja od seksu, a niektórzy specjaliści mówią nawet o trzech miesiącach przerwy. Oprócz tego, niezwykle ważna jest higiena krocza, gdyż po zabiegu plastyki pochwy wyjątkowo łatwo o infekcję.

Waginoplastyka nie powoduje upośledzenia płodności, jednak zaleca się, aby kobiety, które decydują się na zabieg waginoplastyki nie planowały kolejnej ciąży, gdyż mogłaby ona zepsuć efekty zabiegu.

W skrócie:
Waginoplastyka/waginoperineoplastyka – rozwiązanie na zdrowotne i estetyczne problemy kobiet związanych z okolicami intymnymi.

Klinika Tazbir

Strona kierowana wyłącznie do użytkowników posiadających formalne wykształcenie z zakresu medycyny / ochrony zdrowia, oraz dla przedsiębiorców prowadzących działalność w zakresie medycyny i ochrony zdrowia.

Potwierdzasz poniższe?

Nie jesteś odbiorcą treści tej strony

Przechodząc dalej, oświadczasz że:

• Posiadasz formalne wykształcenie z zakresu medycyny / ochrony zdrowia i/lub jesteś przedsiębiorcą prowadzącym działalność w zakresie medycyny / ochrony zdrowia.
  • Jesteś świadoma/y że treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla profesjonalistów w rozumieniu Ustawy o Wyrobach Medycznych, udostępnianie materiałów zawartych na tej stronie na stronach i w social mediach przeznaczonych dla nie-profesjonalistów jest zabronione