crown-bg

Mezoterapia osoczem bogatopłytkowym

Mezoterapia to niechirurgiczny zabieg medyczny, polegający na dostarczeniu do skóry właściwej substancji leczniczych, regenerujących albo odżywczych. Mezoterapia osoczem bogatopłytkowym, czyli tak zwany wampirzy lifting, jako preparat leczniczy wykorzystuje własne komórki pacjenta. Uzyskane w ten sposób osocze jest produktem w 100% biokompatybilnym, a rewitalizacja skóry możliwa jest dzięki, tzw. Autologicznej Odnowie Komórkowej (ACR – Autologous Cellular Regeneration) – czyli regeneracji komórek skóry, dzięki działaniu własnych czynników wzrostu i komórek macierzystych. Mezoterapia osoczem bogatopłytkowym jest zabiegiem, który znajduje coraz więcej zastosowań w dziedzinie ginekologii. Może być stosowana przy leczeniu atrofii sromu i pochwy oraz związanych z nią dolegliwości. Znajduje też zastosowanie w leczeniu liszaja twardzinowego. Osocze bogatopłytkowe wykorzystuje się także w leczeniu dysfunkcji seksualnej  i nietrzymania moczu.

Osocze bogatopłytkowe na okolice intymne

Okolice intymne zostają znieczulone, a od pacjentki pobierana jest niewielka ilość krwi. Jest ona następnie wirowana w separatorze. Cały proces preparatyki krwi odbywa się przy użyciu jednorazowych, sterylnych narzędzi w obrębie gabinetu co zapewnia maksymalne bezpieczeństwo i higienę. Uzyskane w ten sposób osocze bogatopłytkowe podawane jest płytko w skórę warg sromowych i krocza oraz śluzówkę przedsionka pochwy poprzez mezoterapię, czyli serię płytkich wstrzyknięć wykonywanych przy pomocy bardzo cienkiej i krótkiej igły. Osocze bogatopłytkowe (PRP) prowadzi do odbudowy tkanki poprzez aktywację pluripotentnych komórek macierzystych przez czynniki wzrostu i cytokiny zawarte w PRP. Dochodzi przy tym do wzrostu liczby fibroblastów, proliferacji gruczołów przedniej ściany pochwy, wzrostu liczby neuronów oraz naczyń krwionośnych. Skutkuje to wzrostem przepływu krwi, ilości włókien kolagenowych oraz sensorycznych włókien nerwowych.

Zalety zabiegu

• bezpieczeństwo
  • naturalny wypełniacz wyklucza ryzyko reakcji alergicznej

Pacjentka dokładnie opisuje problem, wyjaśnia, dlaczego zgłosił się do kliniki i jakich rezultatów oczekuje.

Lekarz specjalista układa specjalny, dostosowany do indywidualnych potrzeb plan leczenia i przedstawia go pacjentce.

Kolejnym etapem jest przygotowanie do pierwszego zabiegu i przeprowadzenie go.

Pacjentka pozostaje pod kontrolą lekarza specjalisty, który określa, ile zabiegów należy jeszcze przeprowadzić, by osiągnąć efekt końcowy.

• atrofia pochwy i sromu
  • liszaj twardzinowy
  • wysiłkowe nietrzymanie moczu
  • dysfunkcja seksualna
  • utrata jędrności warg sromowych i krocza
  • odczucie nieestetycznego wyglądu warg sromowych i krocza
  • ból przy współżyciu
  • suchość przedsionka pochwy
  • zanik błony śluzowej przedsionka pochwy
  • dolegliwości menopauzalne

• choroby nowotworowe
  • infekcje skóry w miejscu zabiegu
  • choroby autoimmunologiczne
  • okres ciąży i karmienia piersią
  • infekcja pochwy lub okolic intymnych
  • menstruacja
  • choroby krwi
  • zaburzenia krzepnięcia
  • stosowanie leków zaburzających krzepnięcie krwi
  • stosowanie leków immunosupresyjnych
  • nosicielstwo wirusów HBV, HCV, HIV

Częste pytania?

Autologiczne iniekcje osocza bogatopłytkowego są bezpieczną i mało inwazyjną metodą, nie odnotowano dotychczas żadnych przypadków tworzenia się powikłań czy reakcji alergicznych po podaniu PRP.

Cała procedura od momentu pobrania krwi trwa około 15-20 do 40minut.

Przed zabiegiem należy wypić 1-2 litry wody niegazowanej w celu uzyskania dobrego wypełnia naczyń krwionośnych.

O zaleceniach po zabiegu zawsze informuje lekarz prowadzący. Po mezoterapii okolic intymnych osoczem bogatopłytkowym należy na około 7 dni po zabiegu zrezygnować ze współżycia i uprawiania sportu. Podczas menstruacji nie należy stosować tamponów, a tydzień po zabiegu nie wskazane są kąpiele w wannie. Przez tydzień należy również stosować odpowiednie preparaty pielęgnujące skórę.

W skrócie:
Mezoterapia okolic intymnych osoczem bogatopłytkowym – bezpieczny zabieg odżywiający i regenerujący.

Klinika Tazbir

Strona kierowana wyłącznie do użytkowników posiadających formalne wykształcenie z zakresu medycyny / ochrony zdrowia, oraz dla przedsiębiorców prowadzących działalność w zakresie medycyny i ochrony zdrowia.

Potwierdzasz poniższe?

Nie jesteś odbiorcą treści tej strony

Przechodząc dalej, oświadczasz że:

• Posiadasz formalne wykształcenie z zakresu medycyny / ochrony zdrowia i/lub jesteś przedsiębiorcą prowadzącym działalność w zakresie medycyny / ochrony zdrowia.
  • Jesteś świadoma/y że treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla profesjonalistów w rozumieniu Ustawy o Wyrobach Medycznych, udostępnianie materiałów zawartych na tej stronie na stronach i w social mediach przeznaczonych dla nie-profesjonalistów jest zabronione